|
Hudbou a tancem k pramenům Dva dvoukompakty nacpané tou nejsoučasnější muzikou.
První vždy skutečné "techno", rychlé šlapavé skladby k tanci na celou noc, druhý vždy plný nádherných pomalých skladeb, plných etnických citací a vědomě hlubinné práce s magickou silou hudby. Nadšenci (Return to the
source, P.O.Box 4532, London SW2 2XT) sestavili dokonalé kompilace ukázek toho, čím rezonují současní mladí. Včetně vnějšího zpracování: dokonalá grafika, papírový (ekologický) obal, vložená brožurka nacpaná informacemi, rozhovory,
fotkami, to vše v moderním počítačovém zpracování. Jako notorický vydavatel samizdatových publikací (v dvanácti průklepech) a rockový a folkový muzikant (jak jsme jen toužili po možnosti své extatické hraní ve zkušebnách
zaznamenat) výskám nadšením: tohle je splněný sen mnoha předchozích generací neortodoxních hudebníků, výtvarníků a jiných citlivců! Současná technologie umožňuje i těm velmi mladým (kterým nejde o zisk za každou cenu, ale především o
to, aby se mohli vyjádřit) dokázat a ukázat, že to umějí a že mají co říct. Krasobruslařsky řečeno, umělecký dojem 5,9, technická hodnota 6. Dokonalé dílo. To v tom prvním plánu. Jenže tyhle kompakty svědčí ještě o něčem
daleko významnějším. V hi-fi kvalitě zaznamenávají duchovní posun agresívní části nejmladší populace. Tedy od mrhání mladistvými silami na nic neřešící demonstrace naštvání a nesouhlasu k ekologickému vnímání světa kolem a
pozitivním řešením. Jinak řečeno: noci, protančené jak v rytmu techna, tak v pomalém tanci na oslavu lidství a schopnosti člověka napojit a propojit se nějakou částí svého podvědomí s vesmírem, posouvají mladé docela
jinam. Ti pak zakládají charitativní skupinky, ekologické čety, hovoří o "propojení s Vesmírem" a "duši" atd. (viz MANA č. 5). Díky téhle hudbě nám dnes všude po světě vyrůstá docela jinak myslící a jednající generace mladých
šamanů. Lidí, kteří se k zážitku "božského" dostávají přímo, nezprostředkovaně, bez tlumočníků a průvodců. Lidí, kteří nemusí o "propojenosti všeho se vším" jen číst (ve špatných překladech) - kteří ji zažívají. Novodobé rituály
dnes mají podobu celonočních tanečních a meditačních oslav (např. jako ta novoroční z roku 1995 zaznamenaná na druhém dvoukompaktu: 5 000 mladých lidí procházelo celonoční poutí po jednotlivých čakrách, energetických
vírech v lidském těle. Takhle bych si představoval seznámení se staroindickým učením i já: přímo, ihned, na vlastní tělo, mysl a duši. My pozitivisté máme pak další důkaz: svět je takový, jakým ho lidé chtějí mít. Ti,
kteří hovoří, čtou a otrocky sledují jen negativní massmediální problémový svět agresí a krutostí, mají, co chtějí mít. Stejně tak ale roste počet těch druhých, kteří přišli na to, že jen na nich samotných záleží, jaký že to svět a
život budou žít. Těch, kteří díky tanci, hudbě, zábleskům světel a novodobým rituálům objevují vesmíry uvnitř a svou vlastní zodpovědnost za to, jak to vypadá uvnitř i vně. Lidí nového věku. |